Список форумов forum.vseogomele.net Гомельский форум
Добро пожаловать на forum.vseogomele.net
 FAQFAQ   ПоискПоиск   ПользователиПользователи   ГруппыГруппы   РегистрацияРегистрация 
 ПрофильПрофиль   Войти и проверить личные сообщенияВойти и проверить личные сообщения   ВходВход 
Перейти на сайт vseogomele.net

В поисках утраченного, или Что нужно возродить в Гомеле
На страницу Пред.  1, 2, 3, 4  След.
 
Начать новую тему   Ответить на тему    Список форумов forum.vseogomele.net -> Градостроительные проекты
Предыдущая тема :: Следующая тема  
Автор Сообщение
Pash@
Форумчанин


Зарегистрирован: 27.02.2010
Сообщения: 158
Откуда: Гомель
Группы: 
[ Гомельчане ]

СообщениеДобавлено: Сб Май 01, 2010 10:36    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

если брусчатку нормально положить, (кстате она под асфальтом случаем не сохранилась?...) то ездить по ней будет действительно не хуже чем на некоторых асфальтированых дорогах
например что Жарковского, что Первомайская от Кирова до Советской не ахти.
ездил по брусчатке не много (несколько раз в Чернигове и Киеве), но не помню чтобы сильно они как то запали в памяти с плохой стороны, скорее наоборот - неубиваемая дорога)). просто гонять на улице не нужно будет и все будет отлично.
но речь конечно только о участке в 350 метров от проспекта до Кирова.
Вова:), ты живешь на Ирининской что тебя это так напрягает или просто за державу обидно?
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Вова:)
Форумчанин


Зарегистрирован: 28.01.2008
Сообщения: 145
Откуда: 51 м-н
Группы: 
[ Гомельчане ]

СообщениеДобавлено: Вс Май 02, 2010 14:23    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Не, не живу на Ирининской. Мне за державу обидноLOL)) Я думаю, что постоянные перделывания без особой на то цели только неудобства приносят. Я вспооминаю как раз переименование первомайской в Ирининскую. Не знаю как происходило все, но подозреваю, что жильцы испытывали неудобства с переоформлением. да и путаница была, пока все не привыкли. И все ради чего? В брусчатке ничего плохого нет:) Но она и ничем не лучше асфальта. Тогда ради чего напрягаться в её устройстве:) У нас в городе существенного ничего и не утеряно.
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
nabljudatel
Форумчанин


Зарегистрирован: 05.10.2008
Сообщения: 725
Откуда: G-city
Группы: 
[ Гомельчане ]

СообщениеДобавлено: Вс Май 02, 2010 17:14    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Вова:) писал(а):
В брусчатке ничего плохого нет:) Но она и ничем не лучше асфальта.

Тут я с Вами готов спорить до хрипоты, особенно что касается остановок общественного транспорта и исторического центра yes
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Вова:)
Форумчанин


Зарегистрирован: 28.01.2008
Сообщения: 145
Откуда: 51 м-н
Группы: 
[ Гомельчане ]

СообщениеДобавлено: Пн Май 03, 2010 14:35    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Ага. На центролите классно сделали. Долго будет стоять. Побольше б таких остановок.
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
chuvash
Форумчанин


Зарегистрирован: 30.07.2008
Сообщения: 262

Группы: 
[ Гомельчане ]

СообщениеДобавлено: Вт Май 04, 2010 01:02    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Надо возродить эскалаторы в универмаге. Я еще помню то время, когда одновременно работали все 4 эскалатора (в разные стороны).
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить e-mail
nabljudatel
Форумчанин


Зарегистрирован: 05.10.2008
Сообщения: 725
Откуда: G-city
Группы: 
[ Гомельчане ]

СообщениеДобавлено: Вт Май 04, 2010 08:13    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

chuvash писал(а):
Надо возродить эскалаторы в универмаге. Я еще помню то время, когда одновременно работали все 4 эскалатора (в разные стороны).

ой, боюсь, не скоро еще это будет :-(
http://odsgomel.org/content/view/16723/122/
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Вова:)
Форумчанин


Зарегистрирован: 28.01.2008
Сообщения: 145
Откуда: 51 м-н
Группы: 
[ Гомельчане ]

СообщениеДобавлено: Вт Май 11, 2010 13:04    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

А еще не мешало бы возродить ЖД переезд на улице Головацкого.
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Tiger
Форумчанин


Зарегистрирован: 27.10.2009
Сообщения: 502
Откуда: г.Гомель, мкр-н Мельников луг/Новая жизнь
Группы: 
[ Гомельчане ]

СообщениеДобавлено: Вт Май 11, 2010 13:51    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Вова:) писал(а):
А еще не мешало бы возродить ЖД переезд на улице Головацкого.

А в связи с чем его кстати закрыли? Такая хорошая дорога сразу на аэродром была
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Посетить сайт автора
nejest
Форумчанин


Зарегистрирован: 13.07.2007
Сообщения: 748
Откуда: Минск, иногда бываю в Гомеле
Группы: 
[ Гомельчане ]

СообщениеДобавлено: Вт Май 11, 2010 14:13    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Tiger писал(а):
Вова:) писал(а):
А еще не мешало бы возродить ЖД переезд на улице Головацкого.

А в связи с чем его кстати закрыли? Такая хорошая дорога сразу на аэродром была

ИМХО в связи с тем, что никакого переезда там официально не было (по крайней мере никогда не видел там знаков о том, что там есть переезд), поэтому и заблокировали возможность несанкционированного переезда через ЖД.
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Вова:)
Форумчанин


Зарегистрирован: 28.01.2008
Сообщения: 145
Откуда: 51 м-н
Группы: 
[ Гомельчане ]

СообщениеДобавлено: Вт Май 11, 2010 17:20    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Вот паразиты.
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Tiger
Форумчанин


Зарегистрирован: 27.10.2009
Сообщения: 502
Откуда: г.Гомель, мкр-н Мельников луг/Новая жизнь
Группы: 
[ Гомельчане ]

СообщениеДобавлено: Вт Май 11, 2010 22:32    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

А для чего тогда асфальтировали дорогу от манежа Динамо до переезда? Неужели для подъезда к гаражам?
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Посетить сайт автора
nejest
Форумчанин


Зарегистрирован: 13.07.2007
Сообщения: 748
Откуда: Минск, иногда бываю в Гомеле
Группы: 
[ Гомельчане ]

СообщениеДобавлено: Ср Май 12, 2010 10:00    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Tiger писал(а):
А для чего тогда асфальтировали дорогу от манежа Динамо до переезда? Неужели для подъезда к гаражам?

Помоему асфальт к тому, что вы называете переездом не подходил, а сворачивал к гаражам.
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Вова:)
Форумчанин


Зарегистрирован: 28.01.2008
Сообщения: 145
Откуда: 51 м-н
Группы: 
[ Гомельчане ]

СообщениеДобавлено: Ср Май 12, 2010 11:09    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

А еще интересно, что в самом конце Головацкого построити трехэтажный дом для "крутых" и перекрыли улицу своим двором. Самое интересное, что улица существует и она доходит до самых гаражей и если б был еще переезд, тогда была бы единой. Только она перекрыта с двух сорон воротами:)
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
nabljudatel
Форумчанин


Зарегистрирован: 05.10.2008
Сообщения: 725
Откуда: G-city
Группы: 
[ Гомельчане ]

СообщениеДобавлено: Ср Май 12, 2010 18:31    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Р’РѕРІР°:) писал(а):
А еще интересно, что в самом конце Головацкого построити трехэтажный дом для "крутых" и перекрыли улицу своим двором.

Этот дом ? LOL
Действительно, "для крутых" LOL
http://www.hotelsozh.by/Голова.htm

Цитата:
Небольшой уютный отель, оборудованный по последнему слову техники, предлагает Вам комфортабельное размещение и проживание в центре г. Гомеля в нескольких минутах ходьбы от улицы Советской. Интерьер отеля оформлен в стиле "Hi-tech". Здание отеля внешне напоминает дорогой особняк. Расположен в самом укромном уголке улицы Головацкого, в тишине и спокойствии, вдали от шумных и дымных магистралей.

При создании отеля упор был сделан не на количество гостей, а на качество их проживания и отдыха. Номеров здесь всего девять, среди них одно- и двухместные. Все девять - высококомфортабельные, каждый можно назвать люксом. Современные, стильные, уютные, с красивой, удобной мебелью, дорогой отделкой и итальянской сантехникой, оборудованные кондиционерами и большими плазменными телевизорами.

Особого упоминания требует самый шикарный трёхкомнатный VIP-номер, спальня, гостиная и кабинет которого занимают весь верхний этаж гостиничного комплекса. Сюда жильцов доставляет лифт. Этот номер вмещает в себя дополнительный набор благ цивилизации: домашний кинотеатр, небольшую стильную кухню со всем необходимым, ванну-джакузи, отделённую от спальни зеркальными перегородками.

В гостинице есть оздоровительный комплекс, тренажёрный зал, теннисный корт, бассейн, джакузи, финская, турецкая и русская бани. При строительстве использованы современные строительные материалы: чаша бассейна выложена специальной бактерицидной плиткой, стены - итальянской, выделяющей кислород. В особом стиле оформлены бильярдная и кафе-бар.

Отель можно использовать и в качестве места для проведения деловых встреч. Для гостей и деловых партнёров оборудованы комната переговоров, бизнес-центр, каминный зал, для транспорта - парковка, тёплый гараж.

Приглашают сюда и молодожёнов в оформленные для них праздничными аксессуарами номера. Уединение, комфорт и развлечения для первых дней совместной жизни будут обеспечены.

http://www.hotelsozh.by/ГоловаОпис.htm
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
MiStr
Администратор


Зарегистрирован: 16.12.2008
Сообщения: 3373

Группы: 
[ Гомельчане ]

СообщениеДобавлено: Чт Июл 08, 2010 19:21    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

В продолжение темы о гомельской детской железной дороге. Свеженький репортаж ОНТ: http://ont.by/news/our_news/0059240
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
lsd
Форумчанин


Зарегистрирован: 29.01.2010
Сообщения: 199
Откуда: Gopselmash
Группы: Нет

СообщениеДобавлено: Вс Авг 29, 2010 21:47    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Нашел старый краезнавческий журнал "Інвентар" 2002 года. Интересно мнение гомельчан-форумчан относительно реальности создания в гомеле исторической зоны.

АХОЎНАЯ ПСТОРЫКА-АРХІТЭКТУРНАЯ ЗОНА ГОМЕЛЯ

Кожны горад, як і чалавек, мае свой твар і характар. Яны ўтвараюцца з розных складнікаў, але ў першую чаргу вызначаюцца наборам духоўных і культурных каштоўнасьцяў, створаных продкамі і перадаваемых нашчадкам. У выпадку горада, гзта ня толыгі гісторыя, зафіксаваная ў летапісах, датах і фатаграфіях, але і ўласна гарадзкі арганізм: будынкі, вуліцы, квар-талы, паркі — гістарычныя раёны. Яны зьяўляюцца носьбітамі гістарычнай інфармацыі, а зь іншага боку - яны прывязваюць (канкрэтызуюць) гісторыю да блізкіх і знаёмых кожнаму зь дзяцінства рэчаў. Гэткім чынам гістарычныя раёны адыгрываюць найважнеішгую ролю ў пытаньні сувязяў паміж пакаленьнямі, а адпаведна — у фармаваньні шырока разьвітай, з глыбокімі духоўнымі традыцыямі асобы. Асобы XXI стагодзьд-зя, якая мае моцны падмурак у сваёй гісторыі і трады-цыях і, абапіраючыся на яго, ведае, як жыць у сучасным, зьменлівым індустрыяльным грамадзтве.

Уводзіны.

Гісторыка-культурным цэнтрам Гомеля зьяўляецца парк Румянцавых - Паскевічаў (зараз парк культуры і адпачынку імя Луначарскага), утвораны ў першай палове XIX ст. на месцы старажытнага горада IX-XVIII ст. У суадносінах з палацава-паркавым комплексам была вызначана ўся клясыстычная структура горада: накірункі асноўных вуліц, разьмяшчэньне плошчаў і г.д. Адпаведна гістарычна складваўся і цэнтар горада - бліжэй да цэнтральнай плошчы і парку – болi прэстыжныя ды заможныя кварталы, капітальнае будаўніцтва і выразныя архітэктурныя дамінанты старасьвецкае забудовы. Лёс не пашкадаваў гістарычную забудову - вайна, чалавечая бяздумнасьць і проста час зьнішчылі болыпую частку старых гарадзкіх кварталаў. I ў такім кантэксьце заканамерна паўстае пытаньне аб захаваньні таго, што зьбераглося — аб ахоўнай зоне гістарычнай забудовы Гомеля.

Увогуле пытаньне аб ахоўнай зоне ў Гомелі ўпершыню ўзьнялі ў 1985 годзе, у сувязі з пачатаю перабу-доваю кінатэатра імя Ісачанкі, што знаходзіўся на тэрыторыі парка імя Луначарскага. Фактычна адбывалася зьнішчэньне культурнага слою вакольнага горада старажытнага Гомія на тэрыторыі ў некалькі сотняў квад-ратных мэтраў. Тады група энтузіястаў на чале з суп-рацоўнікамі абласнога музея А. Макушнікавым, У. Ліцьвінавым і інш. актыўна выступіла супраць барбар-скага зьнішчэньня сьведкаў гарадзкой гісторыі. 3 асуд-жэньнем зьнішчэньня "непрачытанай" археалёгіі Гомеля выступілі супрацоўнікі АН БССР дактары гістарычных навук Л. Д. Побаль, П. Ф. Лысенка, Э.М. Загарульскі. Будаўніцтва было перапынена, а на мес-цы катлаванаў былі праведзены археалягічныя раскопкі (1986-87 гг.), якія далі ўнікальныя для Беларусі і ўсёй Усходняй Эўропы адкрыцьці. Дзякуючы гэтаму адпа-веднай пастановай аблвыканкама (1986 год) у горадзе былі вызначаны межы археалягічай зоны і створаны рэжым захаваньня і выратавальнага дасьледваньня археалягічнага культурнага пласта старажытнага Гомія. І гэтая пастанова не засталася толькі на паперы — на працягу амаль 15 гадоў у горадзе няма выпадкаў «несанкцыянаванага» ўварваньня будаўнікоў у ахоўваемыя старажытныя адкладаньні. 1-м абавязкова папярэднічаюць археалягічныя раскопкі.

Калі пытаньне з археалягічнай зонай Гомеля было вырашана яшчэ ў другой палове 1980-х, дык пытаньне з ахоўнай зонай гістарычнай забудовы горада, на жаль канчаткова ня вырашана і дагэтуль. Першапчаткова гэтае пытаньне было ўзьнята гомельскай грамадзкасьцю напрыканцы 1980-х у сувязі з плянуемым стварэньнем «новага кампазыцыйнага цэнтра горада» ў межах вуліцы Пралетарскай. Паводле гэтага праекту прапаноўвалася старую забудову на тэрыторыі паміж плошчай Леніна і мастом на Навабеліцу зьнесьці, а на яе месцы ўзьвесьці шэраг сучасных шматпавярховікаў. Квартал паміж вуліцай Гагарына і Ільлінскім спускам плянавалася адвесьці пад новы 3-х павярховы палац піянэраў, які быў бы бачны ажно з плошчы Леніна. Калі б гэты праект быў рэалізаваны, назаўсёды зьніклі ня толькі два гістарычных раёны горада разам з усёй іх гістарычна складзенай забудовай (Спасава слабада і Кагальны роў), але і парк, які б апынуўся на скрыжаваньні транспартных і людзкіх патокаў, ня вытрымаў бы гэткай урбаністычнай перагрузкі, ператварыўшыся ў тыповую дваровую пляцоўку для выгулу сабакаў. Супраць гзтага ганебнага для горада праекта шырокім фронтам выступіла грамадзкасьць. Краязнаўцы, супрацоўнікі музэя, журналісты, архітэктары, нефармальнае краязнаўчае аб'яднаньне «Вытокі» (якое і сфармавалася на гзтай хвалі барацьбы за захаваньне Спасавай слабады) да і проста неабыякавыя гараджане ня толькі пратэставалі, але і прапаноўвалі сваё бачаньне будучыні дадзенага гістарычнага раёну. Пад ціскам гра-мадзкасьці ідэя перабудовы вуліцы Пралетарскай засталася нерэалізаванай, а гарадзкія ўлады ўсьвядомілі актуальнасьць праблемы захаваньня для горада ягона-га гістарычнага цэнтра. Былі прыняты і адпаведныя заканадаўчыя акты. У 1987 годзе інстытут «Белспецпраектрэстаўрацыя» падрыхтаваў карту «Праекта зон аховы і рэгуляваньня забудовы», якая вызначала ахоўную зону горада (тэрыторыя парка) і зоны рэгуляваньня забудовы (тэрыторыя ў межах вуліц Фрунзэ-Пляханава-Гагарына-Інтэрнацыянальная-плошча Леніна-Сялянская-Савецкая -Пушкіна-Валатаўская-Сожская-К. Маркса-наберажная Сожа). У 1992 годзе Гарадзкім саветам было прынята рашэнне: да распрацоўкі праекта рэгенэрацыі гістарычнага цэнтра г. Гомеля лічыць межамі гістарычнага цэнтра вуліцы Фрунзэ, Інтэрнацыянальная, пр. Леніна, Чырвонаармейская, Камсамольская, Савецкая, Пушкіна, Білецкага, Баўмана, наберажная Сожа; разгляд праектаў за-будовы гістарычнага цэнтру праводзіць на пашыраным паседжаныгі гарадзкога горадабудаўнічага Савета з запрашэньнем удзелыгікаў пастаяннай камісіі па культуры і гістарычнай спадчыне.

Такім чынам, пагроза гвалтоўнага зносу старой забудовы горада з боку афіцыйных структур зьнікла, але яна ўзьнікла зь іншага боку - прыватнага ўласьніка. Старыя будынкі, якія афіцыйна не зьяўляюцца помнікамі архітэктуры, але фармуюць воблік гарадзкой забудовы канца XIX - пачатку XX ст., належаць прыватным асобам. Яны ніяк не ахоўваюцца, і паступова на ўзроўні індывідуальнага будаўніцтва, перабу-доўваюцца ды абкладаюцца цэглаю, губляючы свой першапачатковы выгляд. На тэрыторыі, прылеглай да архітэктурных помнікаў, у абыход закона ўзводзяцца жылыя катэджы, непапраўна псуючы цэласнасьць архітэктурна-ляндшафтнага ансамблю. Прыклад такой бяздумнай забудовы - некалькі 3-х павярховых катэд-жаў зь белай цэглы ў непасрэднай блізкасьці ад Ільлінскае царквы і інш. Канешне, гэтых людзей так-сама можна зразумець - яны натуральна вырашаюць свае жыльлёвыя і гаспадарчыя праблемы. Але так зьнішчаецца гісторыя ўсяго 500-тысячнага Гомеля!

Таму такая сытуацыя ня можа доўга працягвацца, бо пры-вядзе да поўнага зьнікненьня традыцыйнай мяшчанскай забудовы горада, і патрабуе прыняцьця тэрміновых рашэньняў па стварэньні ў Гомелі ахоўнай зоны гістарычнай забудовы. У сувязі з такімі акалічнась-цямі напрыканцы 1990-х гадоў вакол Гомельскай моладзевай краязнаўчай грамадзкай арганізацыі «Тала-ка» ўтварылася ініцыятыўная група, якая ставіць сваёй задачай стварэньне ў Гомелі ахоўнай зоны гістарычнай забудовы як спосабу захаваньня для нашчадкаў старога цэнтра горада і ўнікальнай архітэктурнай асаблівасьці Гомельшчыны - драўлянай карункавай дамавой разьбы.

Гомельская ініцыятыўная група лічыць, што будучая ахоўная зона гістарычнай забудовы Гомеля павінна адпавядаць наступным патрабаваньням:
1. Зьмяшчаць дастаткова вялікую колькасьць старой гістарычна складзенай забудовы канца XIX — першай трэці XX ст.;
2. Мець агульную мяжу з паркам. Гэта азначае быць зонай, пераходнай ад парку (прыроды) да горада сучаснага тыпу (шматпавярховай4 забудовы), і т.ч. пе-расьцерагаць парк ад залішняга ўзьдзеяньня сучаснай цывілізацыі;
3. Максымальна ўключаць прыродныя ляндшафты (яры, нізіны, бераг Сожа і г.д.);
4. Быць дастаткова лёгкадаступнай з галоўных транспартных магістраляў горада;
5. Быць прывабнай з пункту гледжаньня развіцьця турызму.
Сыходзячы з гомельскіх рэаліяў, усім пяці патрабаваньням адпавядае тэрыторыя, якая ўключае вуліцы Камісарава, Пралетарская, Пляханава, Фрунзэ на поўдзень ад парку (тэрыторыя гістарычных гарадзкіх раёнаў «Кагальны роў» і «Спасава Слабада»); Арцёма, Баўмана, Білецкага, К.Маркса, Пушкіна, Валатаўская, Парыжскай Камуны і Сожская на поўнач ад парку (гістарычны гарадзкі раён «Сьвісток») (гл. плян).
Паўночная частка зоны зьмяшчае значную коль-касьць захаванай старой індывідуальнай забудовы (Ар-цёма - 7, К.Маркса - 7, Валатаўская - 23, Парыжскай Камуны - 21), але тут знаходзіцца і сучасная забудова. Асноўная яе каштоўнасьць у непаўтррным прырэчным ляндшафце (Баярскі, Крушэўскі, Валатаўскі спускі і інш.) і вялікай колькасьці старой, у некалькі паверхаў, капітальнай каменнай архітэктуры (напр. помнік рэспубліканскага значэньня «Паляўнічы домік» (1820); Арцёма 8, Баўмана 2, 4, 6, 8, 16, Білецкага 4, 6,11 (усе да 1917); Білецкага 10 (1818-22) і інш.). Вуліца Пушкіна, што ўваходзіць у гэты раён (а таксама і іншыя цэнтральныя вуліцы) разам са старой каменнай забудовай на ёй, пад увагу покуль не бярэцца.

Паўднёвая частка, акрамя выдатных прыродных ляндшафтаў (Ільлінскі спуск, Кагальны роў), зьмяшчае вялікую колькасьць старой індывідуальнай забудовы (Фрунзэ — 7, Пралетарская — 35, Камісарава — 21, Пляханава - 25, плошча Пляханава - 4). Тут захаваліся нават цэлыя кавалкі вуліц. Разам з індывідуальнымі пабудовамі, у гэтай частцы горада знаходзіцца шэраг помнікаў рэспубліканскага і абласнога значэньня, вакол якіх існуе іх ахоўная зона — драўляная стараабрадзкая Ільлінская царква (1794), каменная Прэабражэнская царква (нэарасейскі стыль, 1910), комплекс будынкаў вайсковага шпіталю (мадэрн, 1914, арх. Шабунеўскі), будынак, дзе разьмяшчаўся ЦК КП(б)Б у 1941г. (пачатак XX ст.).

У абедзьвюх частках зоны захавалася некалькі брандмаўэраў - элемэнтаў супрацьпажарнай аховы горада канца XIX ст. (высокія глухія каменныя сьцены, што разьдзялялі два блізкастаячыя драўляныя дамы).

Увесь прапануемы раён ахінае парк і буфэрам аддзяляе яго ад астатняй індустрыяльнай часткі гора-да, знаходзіцца на тэрыторыі вакольнага горада і пасадаў Гомеля ІХ-ХУІП ст. і мае выхады да берага Сожа - т.ч. зьяўляецца яшчэ археалягічнаю і экаля-гічнаю зонаю.
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
lsd
Форумчанин


Зарегистрирован: 29.01.2010
Сообщения: 199
Откуда: Gopselmash
Группы: Нет

СообщениеДобавлено: Вс Авг 29, 2010 21:48    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Канечне, апанэнты стварэньня ў Гомелі ахоўнай зоны гістарычнай забудовы могуць запярэчыць, што далёка ня ўсе старыя дамы, якія знаходзяцца ў адзна-чанай зоне, зьяўляюцца гістарычна каштоўнымі нават па прапануемых намі крытэрах. І таму, калі і ёсьць нейкія цікавыя дамы, то іх лепш перанесьці і захаваць у іншым месцы, а замест астатніх, менш прыгожых, набудаваць сучасных шматпавярховікаў, і такім чынам вырашыць жыльлёвую праблему ў горадзе. Але такая прапанова памылковая ў сваёй сутнасьці. Адзін асобна ўзяты стары дом, нават самы прыгожы ў горад-зе, мае мінімальную каштоўнасьць, будучы вырваным з свайго ляндшафтна-архітэктурнага асяродку. Ён заўсёды будзе несьці на сабе адбітак некаторай штучнасьці і выклікаць пачуцьцё прыгожага, але — муляжа. Для сучаснага горада каштоўным зьяўляецца не адзін стары дом, а цэлы гістарычны раён, які зьмяшчае дух мінулых эпох і зьяўляецца жывым увасабленьнем гарадзкой гісторыі. Ды й таньней гэта, чым пераносіць цэлы раён.

Асобна трэба ўказаць, што Гомелыпчына — раен бытаваньня яркага, насычанага разьбянога дэкору. I пераважная колькасьць будынкаў індывідуальнай за-будовы адзначанай часткі горада аздоблены цудоўнымі ўзорамі гомельскай прапільной карункавай разьбы канца XIX — першай трэці XX ст., некаторыя прыклады якой больш нідзе не дублююцца. Падкрэсьліваем: драўляны прапільны дамавы дэкор г. Гомеля - самы яркі ва ўсей Беларусі. Стварэньне ахоўнай гістарычнай зоны ў прапануемых межах дазволіла б ня толькі захаваць старую забудову, а і выгодна падкрэсьліць асаблівасьць Гомелышчыны ва ўсім беларускім і эўрапейскім кантэксьце. Горад атрымаў бы свой новы твар - так бы мовіць, музэй «пад адкрытым небам» драўлянай мяшчанскай (гарадзкой) архітэктуры паўднёва-ўсходняй Беларусі, які гістарычна склаўся і захаваўся пры мінімальным штучным новаўвядзеньні (чым выгодна адрозьніваўся б ад музэю БНА ў Строчыцах і Траецка-га прадмесьця). Цікава, што ў іншаземцаў Траецкае прадмесьце не пакідае ніякага асаблівага ўражаньня (ў Эўропе любы 10-тысячны горад мае такую самую архітэктуру, а то й лепей). А вось драўляны дэкор Гомеля нікога зь іншаземцаў не пакідаў абыякавым. Бо ў іх такога няма, а калі і ёсьць нешта падобнае, дык каштуе вельмі дорага. А тут — цэлы горад!

Рэальна, драўляная забудова гістарычнай зоны ад-люстроўвала б архітэктуру г. Гомеля, але фактычна рэпрэзэнтавала б асаблівасьць архітэктуры ўсёй паўднёва-ўсходняй Беларусі. Сыходзячы з такой пазыцыі, лічым, што ўтварэньне ў Гомелі ахоўнай зоны гістарычнай забудовы ёсьць толькі першым крокам для ўтварэньня на яе аснове музэя драўлянай архітэктуры паўднёва-ўсходняй Беларусі.
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
lsd
Форумчанин


Зарегистрирован: 29.01.2010
Сообщения: 199
Откуда: Gopselmash
Группы: Нет

СообщениеДобавлено: Вс Авг 29, 2010 21:50    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Стварэньне ахоўнай гістарычнай зоны.

Наша ініцыятыўная група лічыць, што ўсю працу па падрыхтоўцы неабходных матэрыялаў для стварэньня ў Гомелі ахоўнай зоны гістарычнай забудовы можа і павінна зрабіць грамадзкая камісія, складзеная з прад-стаўнікоў зацікаўленых арганізацыяў: Абласнога музэя, Гарсавета, Гістарычнага факультэта ГДУ, Аддзелаў архітэктуры гарадзкога і абласнога выканкамаў, Таварыства аховы помнікаў і іншых краязнаўчых арганізацыяў, краязнаўцаў, што займаюцца вывучэньнем архітэктуры старога Гомеля і інш.
Мы лічым, што стварэньне зоны павінна складацца з наступных частак:

1. Вызначэньне межаў, тэрыторый, вуліц, дамоў і свабодных пляцаў, што павінны ўваходзіць у ахоўную зону.
Крытэрамі гістарычнай каштоўнасьці пабудовы па-вінны быць:
-Больш за 70 гадовы ўзрост; -Наяўнасьць на доме драўлянага разьбянога дэкору ці яго элемэнтаў;
-Арыгінальнасьць інжынэрнай канструкцыі.

2. Вызначэньне юрыдычнага статусу ахоўнай зоны.
Грунтуючыся на сучасным беларускім і міжнародным заканадаўстве па дадзенай тэматыцы, пераймаю-чы вопыт міжнародных ахоўных таварыстваў, створа-ная грамадзкая камісія павінна падрыхтаваць для гарадзкога Савета дэпутатаў законапраект аб статусе ахоўнай зоны, правах і абавязках уладальнікаў дамоў на яе тэрыторыі, іншых пытаньнях функцыянаваньня зоны.

3. Вызначэньне дамоў у іншых частках гораду, што падлягаюць ахове ці пераносу ў ахоўную зону.
На жаль, дадзеная праца ў горадзе праведзена недасканала — пад ахову ўзяты толькі каменныя дамы, 2-х і больш павярховыя (за рэдкім выключэньнем), у той час як асаблівасьць Гомелыпчыны, драўляныя аздобленыя дэкорам — у пераважнай болыпасьці нідзе ня ўлічаны і не ахоўваюцца. Таму прапануем: абапіра-ючыся на базу дадзеных па драўлянаму дамавому дэ-кору Гомеля, сабраную пры Гомельскай моладзевай краязнаўчай грамадзкай арганізацыі «Талака» (ўключае фатаграфіі па 680 дамах горада, багатых на разьбяны дамавы дэкор канца ХІХ-ХХ стагодзьдзяў), камісія павінна вызначыць дамы, што зьяўляюцца каштоўнымі для горада, каб быць узятымі пад ахову ці перанесе-нымі ў ахоўную зону.

4. Стварэньне падрабязнай дакумэнтацыі на кожны асобны дом (які ўяўляе гісторыка-культурную каштоў-насьць для горада), уключна з падрабязнымі замерамі і прамалёўкамі дэталяў дэкора; стварэньне плянаў рэ-стаўрацьгі кожнага дома разам з надворнымі пабудо-вамі. Гэтую працу, прынамсі асноўную яе частку, маглі б выконваць студэнты-архітэктары БелДУТа, у якасьці курсавых і дыплёмных работ.

5. Кансэрвацыя існуючай архітэктурна-будаўнічай сытуацыі ў ахоўнай зоне.

Заканадаўча аформленая гарадзкім Саветам поўная забарона ці істотная рэглямэнтацыя любога капітальнага будаўніцтва ў ахоўнай зоне.

6. Стварэньне пляна рэгенэрацыі зоны.

7. Паступовая рэгенэрацыя зоны – рэстаўрацыя існуючых дамоў і гаспадарчых пабудоваў, добраўпарадкаваньне вуліц, аднаўленьне старога брукаванага пакрыцьця вуліц ці пракладка новага; пры неабходнасьці - дэмантаж сучаснай забудовы і замена яе настарыя будынкі, перанесеныя зь іншых раёнаў горада ці рэканструяваныя паводле архіўных матэрыялаў; выкуп горадам прыватных дамоў; азеляненьне, асьвятленьне, добраўпарадкаваньне берага Сожа, правядзеньне неабходных камунікацый і г.д.

Адразу трэба сказаць, што стварэньне ў Гомелі паўнавартаснай ахоўнай зоны гістарычнай забудовы, а ў далейшым, на яе аснове, стварэньне музэя драўлянай архітэктуры паўднёва-ўсходняй Беларусі, справа не аднога года, а ў лепшым выпадку гадоў 15-20. Але гэта неабходная праца, калі мы хочам бачыць наш горад неад'емнай часткай культурнай цывіліза-цыі XXI стагодзьдзя, а не яе прамыслова-сыравінным задворкам.

Функцыянальнае выкарыстаньне ахоўнай гістарычнай зоны.
Максымальна захоўваючы старую забудову, да-поўніць яе найболып прыгожымі ўзорамі старых дамоў зь іншых частак горада і сфармаваць т.ч. стары гістарычна-архітэктурны цэнтар горада. У адноўленых дамах магла б разьмясьціцца вялікая колькасьць бараў, кавярняў (што вызваліла б ад іхнай залішняй пры-сутнасьці парк), рэстаранаў нацыянальных кухняў; майстэрняў народных умельцаў (ганчароў, кавалёў, разьбяроў ды інш.) і мастакоў, якія б тут сама прадавалі б свае вырабы. Вялікая колькасьць сувэнірных і іншых крамак, музэяў гарадзкой этнаграфіі; розныя моладзевыя, аматарскія, творчыя аб'яднаньні, тэатры і мастацкія салёны, пляцоўкі пад адкрытым небам. Усе гэтыя ўстановы арганічна ўпішуцца ў ахоўную зону і сваім функцыянаваньнем будуць спрыяць ейнаму разьвіцьцю.

Выкарыстаньне старых падвальных памяшканьняў і пабудова новых, падземных, дазволіла б павялічыць карысную плошчу, не зьмяняючы вонкавы выгляд зоны.

Стварэньне такой ахоўнай зоны ў прапанаваяых ме-жах дазволіла б вырашыць шмат гарадзкіх праблем:

Па-першае, значна павялічылася б тэрыторыя, пры-датная для культурнага адпачынку гараджан і гасьцей горада (якая на сёньняшні дзень, па вялікім рахунку, абмежавана тэрыторыяй аднога парку);

Па-другое, канчаткова было б вырашана пытаньне захаваньня і выкарыстаньня гістарычных будынкаў горада; Па-трэцяе, горад атрымаў бы дадатковую крыніцу фінансавых паступленьняў за кошт разьвіцьця турыз-му, бо ў прынцыпе, на сёньня ў Гомелі, акрамя парка, турыстычных аб'ектаў болып і няма;

Па-чацьвёртае, быў бы аформлены гістарычны ды рэальны твар і цэнтар горада;

Па-пятае, гэта разгрузіла б парк ад залішняй га-радзкой мітусьні, а адпаведна спрыяла ягонаму захаваньню;

Па-шостае, была б добраўпарадкавана значная час-тка геаграфічнага і гістарычнага цэнтру горада;

Па-сёмае, сфармавала б у жыхароў Гомеля (асабліва ў моладзі) гонар за свой горад і ягоную гісторыю, прывязала б іх да месца сваіх каранёў і т.ч. абудзіла б у іх пачуццё сваёй адказнасьці за далейшы лес іхнага горада, падштурхнула да актыўнага ўдзелу ў вырашэньні ягоных праблемаў.
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
lsd
Форумчанин


Зарегистрирован: 29.01.2010
Сообщения: 199
Откуда: Gopselmash
Группы: Нет

СообщениеДобавлено: Пн Мар 28, 2011 22:05    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Тема актуальная для Гомеля как и 20 лет назад: деревянные гнилушки в центре или самобытная архитектура.

http://gp.by/section/society/2385.html
http://gp.by/section/society/4454.html
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Архитектор
Форумчанин


Зарегистрирован: 17.01.2011
Сообщения: 882
Откуда: Гомель
Группы: 
[ Гомельчане ]

СообщениеДобавлено: Ср Авг 03, 2011 13:17    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Все мои знакомые, которые впервые приезжали в Гомель 15-20 лет назад, были просто влюблены в него с первого знакомства. Гомель ничего особенно выдающегося не имел но его центральная часть имела такое обаяние против которого не мог устоять ни кто. Ничего нельзя было выделить в этой гармонии, только совокупность всего создавало эту среду. Это и парк, и набережная, и центральный пляж, и мощная река, и каждая из улиц:Советская, Победы, Первомайская, Проспект Ленина, которые все разные и каждая из них очень цельная и со своей средой. Они вместе такие разные и безумно уютные создавали один цельный образ центра нашего города. Мы прогуливались по старинной величественной Советской, по проспекту Ленина с его Сталинской застройкой, которая создает свой интересный образ, выходили на улицу Победы, застроенную относительно современными типовыми и не интересными домами, но эту эту улицу архитекторы сделали настолько уютной и зеленой, что она является самой красивой в Гомеле из всей современной застройки. И огромную лепту в восприятие центра вносили надписи на витринах: Аленка, Зубренок, Репка, Космос. Сейчас это безликие Корзинки, Родные стороны, ... Я прошу всех на этом форуме не обвинять во всем архитекторов. Решение о сносе принимают чиновники, им нужны площадки под застройку, они мыслят не красивыми образами, а квадратными метрами. Мне часто приходится сталкиваться с тем, когда архитектора самые высокие чиновники ставят перед фактом - что он должен что то заменить на более мелкое и дешевое или восе убрать. Главная беда нашей эпохи - это чиновники, которые и за главного архитектора, и за строителя, и за учителя,... И ни чье мнение, кроме их собственного, их не интересует. В угоду отчетам за квадратные метры они готовы экономить на всем. Однажды, во время разговора о очередной экономии средств и отказа от архитектурного элемента, я одного высого чиновника спросил - а купил ли бы он себе тот костюм, который сейчас на нем, если бы в целях экономии ткань была подешевле, воротник поуже, а карманов вообще не было? Но костюм обошелся бы поцентов на 20 дешевле. На что он мне ответил - как можно это сравнивать. То что чиновники делают для себя - они четко понимают что нельзя экономить ни на ремонтах, ни на служебных автомобилях, а вот то что для людей - улицы, парки, скверы - ничего страшного если будет попроще и подешевле. Кода смотришь потом на свое творение после чиновничей редакции - то честное слово становится стыдно за то что ты считаешься автором. Благодаря всему этому Гомель сейчас не выигрывает, а во многом даже проигрывает другим городам Беларуси. Этот процесс сейчас в самом разгаре и наш город будет и дальше "хорошеть". Чиновники не хотят прислушиваться к профессионалам, потому что они смеют спорить и что то там доказывать, разбивая миф о гениальности чиновников, о том что их мысли не самые правильные и тут на первый план выходят "удобные" карьеристы и подлизы, которыми окружили себя чиновники, с ними на много проще и чувствуешь себя таким умным и всевластным. Они готовы за пополнение бюджета и выполнение плана по инвестициям продать любой участок под застройку не взирая ни на то что на нем находится, ни на то можно ли вообще в этом месте что то строить. В итоге на широких городских магистралях вырастают какие то лачуги совсем не соразмерные масштабу улицы. Едешь по магистральной улице областного центра, а видишь постройки мелкие и дешевые, которые даже в райцентре нельзя выносить на главные магистрали. В итоге наш город растет вразмерах, но мельчает визуально.
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
sent
Форумчанин


Зарегистрирован: 29.09.2008
Сообщения: 75

Группы: 
[ Гомельчане ]

СообщениеДобавлено: Ср Авг 03, 2011 17:49    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Как говорится, полностью, на все сто процентов, согласен.
Остается только один вопрос, а именно что мы можем со всем этим сделать?
Видимо просто не существует методов борьбы с этим, скажем так, произволом. Или все же есть?
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Архитектор
Форумчанин


Зарегистрирован: 17.01.2011
Сообщения: 882
Откуда: Гомель
Группы: 
[ Гомельчане ]

СообщениеДобавлено: Ср Авг 03, 2011 18:37    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Ровным счетом ничего. Ни кто из чиновников ничего не станет менять, ведь они сами создали эту ситуацию. Остается только ждать когда придет чиновник, который будет действительно любить свой город и захочет чтобы он процветал. От правильно поставленной цели зависит 50% успеха. Город начнет преображаться в лучшую сторону когда цель будет например - не расширение улицы Барыкина, а формирование улицы городского значения в комплексе с застройкой, с коммкникациями, транспортной инфраструктурой и самое главное созданием среды. Это одна из основных магистралей города, и необходимо сначала определиться со редой, что это будет - деловая, жилая или смешанная застройка на этом участке? Затем выполнить комплексный проект застройки и под него транспортную инфраструктуру с учетом перспективной нагрузки. Мы имеем расширение улицы Барыкина. В общем "Как вы яхту назовете - так она и поплывет." Сначала как нибудь расширим, а потом как нибудь застроим. А застроим так - продадим участки вдоль проезжей части под автомойки, шиномонтажи, автосервисы, маленькие мегазины и кафе, может быть автосалон. НЕТ СЕГОДНЯ В ГОМЕЛЕ ЧИНОВНИКА СПОСОБНОГО ЦЕЛИКОМ ОХВАИТЬ ВЕСЬ ГОРОД, ПОНЯТЬ ЕГО И ЗАСТРАИВАТЬ СОМАСШТАБНО ВТОРОМУ ПО ВЕЛИЧИНЕ ГОРОДУ БЕЛАРУСИ.
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Архитектор
Форумчанин


Зарегистрирован: 17.01.2011
Сообщения: 882
Откуда: Гомель
Группы: 
[ Гомельчане ]

СообщениеДобавлено: Пт Авг 19, 2011 16:05    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

По генплану Гомеля рпедполагается соединить 59м-н с центром через улицу Толстого. На этой улице сейчас лежит брусчатка. На чинаются кое-какие телодвижения, разрабатывается проектная документация. Самое главное что бы при строительстве этой дороги - эта брусчатка не пропала. Ее нужно использовать в центре, это не новомодная меленькая колотая, а старинная отполированная десятилетиями, по которой ходили несколько поколений наших предков. Она помнит не одну эпоху в развитии Гомеля и приобретет новую жизнь. Ее не очень много и можно использовать где то фрагментом, если не хватит на небольшой участок улицы.
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
S21K
Форумчанин


Зарегистрирован: 17.04.2010
Сообщения: 2252
Откуда: ЗИП
Группы: 
[ Гомельчане ]

СообщениеДобавлено: Пт Авг 19, 2011 16:42    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Архитектор писал(а):
По генплану Гомеля рпедполагается соединить 59м-н с центром через улицу Толстого. На этой улице сейчас лежит брусчатка. На чинаются кое-какие телодвижения, разрабатывается проектная документация. Самое главное что бы при строительстве этой дороги - эта брусчатка не пропала. Ее нужно использовать в центре, это не новомодная меленькая колотая, а старинная отполированная десятилетиями, по которой ходили несколько поколений наших предков. Она помнит не одну эпоху в развитии Гомеля и приобретет новую жизнь. Ее не очень много и можно использовать где то фрагментом, если не хватит на небольшой участок улицы.


Почему же не очень много! Ей там весь спуск вымощен, и я уверен что её ещё много под асфальтом. Так что на кусок как на Коммунаров вполне хватить должно.

Ею можно вымостить Ильинский спуск, или Коммисарова улицу. Это заставит водителей хоть немного притормаживать там. Хотя с другой стороны там больница, и это не лучшим образом будет сказываться на доставке больных. :-x
Можно улицу Баумана, если её сейчас не вымостят.
Или даже Киевский спуск, тем более асфальт на нем давно требует замены.
Так больше и не знаю что предложить.


Последний раз редактировалось: S21K (Пт Авг 19, 2011 16:45), всего редактировалось 1 раз
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Архитектор
Форумчанин


Зарегистрирован: 17.01.2011
Сообщения: 882
Откуда: Гомель
Группы: 
[ Гомельчане ]

СообщениеДобавлено: Пт Авг 19, 2011 16:44    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Что замостиь - найдется, главное что бы при строительстве она не исчезла.
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Показать сообщения:   
Начать новую тему   Ответить на тему    Список форумов forum.vseogomele.net -> Градостроительные проекты Часовой пояс: GMT + 3
На страницу Пред.  1, 2, 3, 4  След.
Страница 2 из 4

 
Перейти:  
Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group